Bibliotecas escolares a pie de página, o artigo de Inés Miret e Mónica Baró para La lectura en España. Informe 2017, fai un repaso a situación e evolución das bibliotecas escolares no estado.
Sinala que, segundo diversos estudos, as bibliotecas escolares son determinantes na aplicación de metodoloxías activas e un apoio imprescindible en Aprendizaxe Baseado en Proxectos.
Chamoume especialmente a atención a referencia aos estudos realizados en EE.UU. e Australia que evidencian o impacto da biblioteca escolar no rendimento académico:
- Mellores puntuacións nas probas estandarizadas: lectura, lingua, literatura, historia e matemáticas.
- Mellores resultados en lectura e alfabetización en información: resolución de proxectos, tratamento e comunicación da información e cidadanía dixital.
- Melloras no hábito e competencia lectora. Apoio para a compensación de desigualdades sociais.
- Actitude positiva de cara a aprendizaxe. Maior autonomía e iniciativa por parte do alumnado.
- Mellor desenvolvemento profesional do profesorado que traballa na ou coa biblioteca escolar.
As autoras deste artigo destacan o relevante papel das bibliotecas escolares nos resultados en competencia lectora de Galicia, en PISA 2012, que superan a media de España, a OCDE e a UE.
Unha última anotación, pola miña parte, sobre o remate do artigo que, citando a Jenkins, Ito e bloyd [2016], falan de futuro e sosteñen que a biblioteca escolar é o espazo máis axeitado, privilexiado, para desenvolver a aprendizaxe conectada, aquela que pon en relación:
- Prácticas de aprendizaxe informal no terreo dos intereses da mocidade.
- Os tipos de interacción que regulan as relacións entre iguais.
- As necesidades derivadas da institución escolar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario